Penyataan Organisasi
Misi
Menjadi jabatan yang sentiasa menyediakan perkhidmatan kewangan yang terkehadapan dan menyokong aspirasi Universiti.
Visi
Menjadi jabatan yang sentiasa menyediakan perkhidmatan kewangan yang terbaik.
Wawasan
Bertekad memberi perkhidmatan kewangan yang cekap, amanah dan proaktif selaras dengan falsafah dan wawasan Universiti.
Dasar Kualiti
Jabatan Bendahari bertekad memberi perkhidmatan dan pengurusan kewangan Universiti yang berkualiti melalui pelaksanaan dan penghayatan sistem pengurusan kualiti yang cekap, berkesan serta memenuhi keperluan pelanggan dengan penambahbaikan berterusan dalam ruanglingkup keperluan berkanun.
Objektif Umum
- Menguruskan kewangan Universiti dengan cekap dan berkesan.
- Menyediakan maklumat kewangan dengan cepat dan tepat kepada pelanggan.
- Memberikan perkhidmatan pelanggan yang memuaskan.
- Menambahbaik sistem pengurusan kewangan secara berterusan.
Piagam
- Menyediakan maklumat kewangan yang diperlukan selaras dengan keperluan pelanggan dan keperluan berkanun mengikut masa yang ditentukan.
- Memberi perkhidmatan yang memuaskan kepada pelanggan melalui penambahbaikan sistem pengurusan kualiti secara berterusan.
- Mengurus fungsi utama kewangan mengikut objektif yang telah ditetapkan.
- Aduan pelanggan akan diberi maklumbalas tidak lewat tujuh (7) hari dan tindakan selanjutnya akan diambil tidak lewat dari lapan belas (18) hari dari tarikh terima aduan.
- Memberi perkhidmatan yang cekap dan mesra pelanggan.